|
.:: یا قاضی الحاجات ::.
قالَ الحَسنُ ( عَلَیه السَّلام ) : " اِنَّ جارَ اللهِ آمنٌ مَحفوظ و عدُوهُ خائفٌ مَخذول "
پناهنده به خدا آسوده و محفوظ است ، و دشمنش ترسان و بی یاور.
*امام حسن(ع): اسم آن بزرگوار حسن است و این اسم از طرف پروردگار عالم به ایشان عنایت شده است. از امام سجاد روایت است که چون حضرت مجتبی علیه السلام به دنیا آمد، جبرییل بر پیامبر (ص) نازل شد و از طرف حق تعالی گفت: یا علی انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لانبی بعدی. یعنی: *تو نسبت به من همچون هارونی نسبت به موسی، جز آنکه پس از من پیامبری نخواهد آمد.* یعنی همچنانکه هارون در غیبت موسی، خلیفة موسی بود تو نیز خلیفة منی و فقط تفاوت در این است که پس از موسی پیامبرانی آمدند، ولی پس از من پیامبری نخواهد آمد. مشهورترین کنیة آن بزرگوار ابومحمّد، و مشهورترین القاب او مجتبی و سبط اکبر است. آن بزرگوار چهل و هفت سال عمر کرد و ولادت آن بزرگوار شب نیمة رمضان المبارک سال سیّم هجرت بود. آن حضرت هفت سال با جدّ بزرگوارش، و بعد از آن سی سال با پدر بزرگوارش زندگی کرد. مدّت امامت ایشان ده سال است. حضرت حسن علیه السلام از هر جهت حسن است. جدّی چون رسول اکرم صلی الله علیه وآله داشت، و پدری چون امیرالمؤمنین، و مادری چون زهرای مرضیه. اگر از همة قوانین مؤثر در تشکیل شخصیت کودک مثل قانون وراثت بگذریم، برداشت فرزند از گفتار و کردار پدر و مادر را نمی توانیم انکار کنیم. وقتی جدّی چون رسول اکرم به قدری عبادت کند که پاهای مبارک او متورم شود و آیة طه ما انزلنا علیک القرآن لتشقی (پیامبر ما بر تو قرآن را نازل نکردیم تا به مشقّت بیفتی) در حق وی نازل گردد، سبطی چون حسن تربیت می شود که بیشتر از بیست بار پیاده به مکه می رود و در بعضی از سفرها، پاهای مبارک آن حضرت متورم می شود. هنگامی که پدری چون امیرالمؤمنین علیه السلام در دل شب در وسط میدان سجّاده بیندازد و تکبیرها از او شنیده شود و از ترس و ابهت پروردگار عالم بنالد، پسری چون حسن تربیت میشود که موقع وضو گرفتن بدنش می لرزد و وقتی وارد مسجد می شود با تضرع می فرماید: * الهی ضیفک ببابک یا محسن قد اتاک المسئ فتجاور عن قبیح عندی بجمیل ما عندک یا کریم. * * ای خدا ، مهمان تو به درب خانه ات آمده است، ای نیکوکار، گنه کار به در خانة تو آمده، ای کریم به خوبی خود از زشتی او بگذر. * وسه بار با خدا تمام داراییش را معامله می کند و دو بار به طور کامل هر آنچه دارد در راه خدا می بخشد.
قالَ الحسن علیه السلام : القَریبُ مَنْ قَرَّبَتْهُ الْمَوَدَّةُ وَإ نْ بَعُدَ نَسَبُهُ،
وَالْبَعیدُ مَنْ باعَدَتْهُ الْمَوَدَّةُ وَإ نْ قَرُبُ نَسَبُهُ.
عید میلادش مبارک
بارالها ، مارا به کریم اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) ببخش و بیامرز. *امشب از همه التماس دعا ، برای شفای همه ی بیماران خصوصا بیمار سرطان خونی چهار ساله ...
اللّـــهم صلّ علی محمّـــد و آل محمّـــد و عجّل فرجـــهم.
[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 4:45 عصر ] [ ]
[ نظر ]
.:: یا قاضی الحاجات ::.
میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) مبارک شب سحر شد شب بخشش گناه بشر شد قمر ما رمضون جلوه گر شد آقامون علی پدر شد آقامون علی پدر شد
کی گفته حاجتم روا نشد ، نشد ؟! نشد ، نشد؟! کریم آل طه! پر عباتو می گیرم!
اگه یه نگاهی کنه به دل خراب من دیوونه اون لحظه ی خوب خوب زندگیمه! آقام امام حسن کریمه دلدادگیم از قدیمه دلداگیم از قدیمه کریم آل طه ! پر عباتو می گیرم!
بارالها ، به حق مولود نیمه ی ماه مهمانی ات و به حق سروری که با قدوم این مولود به خانه ی نبوت و ولایت آمد و به حق قلب مسرور نبی مکرم اسلام(ص) و به حق لبان خندان زهرای اطهر(س) و به حق قلب نازنین آقا امیرالمومنین(ع) که با دیدن گل روی حسن(ع) شاد گشت ، قلم عفو بر گناهان ما بکش. اللّـــهم عجّـــل لولیّـــک الفـــرج. اللّـــهم صلّ علی محمّـــد و آل محمّـــد و عجّل فرجـــهم.
[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 5:12 صبح ] [ ]
[ نظر ]
.:: یا ذالجلال و الکرام ::.
اللّـهمّ ربّ شهررمضـان الّذی انزلت فیه القـرآن و افترضت علی عبــادک فیه الصّیــام صلّ علی محمّــد و آل محمّــد و ارزقــنی حجّ بیتک الحـرام .
امام حسن مجـــتبی(علیه السلام)
ما را در درک ماه نیـــمه ی رمضـــان موفق بدار.
اللّـــهم صلّ علی محمّـــد و آل محمّـــد و عجّل فرجـــهم. [ یکشنبه 87/6/24 ] [ 6:19 عصر ] [ ]
[ نظر ]
سلام به همگی سیزده روز از ماه مبارک رمضان گذشت... یه چشم به هم بزنیم ما بقی هم مثل برق می گذره... الهی و ربی من لی غیرک عزیز دل تا حالا بیماری اورژانسی رو دیدی... دیدی چطوری سر صدا می کنه.... دیدی چطوری هوار میزنه... دیدی چطوری ناله می زنه... می دونی چرا؟ اون می خواد نفر اولی باشه که بهش برسند... با اینکه دیر اومده ولی دنبال اینه... گرفتی چی میخوام بگم... عزیز دل اگه فکر می کنی هنوز گناهات دارند سنگینی رو دوشت می کنند... اگه هنوز دم در خونه خدا نرفتی... به والله دیر نشده... باید مثل اون بیماری اورژانسی ناله بزنی... خدا رو قسم بده به حضرت زهرا (س) ... می دونی چرا می گم حضرت زهرا چون این ایام ایامه بیض هستش. عزیز دل دعای مجیر رو تو این سه روز بخوان... هر که این دعا را در ایّام البیض یا ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزیده شود اگر چه به عدد دانه هاى باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد و براى شفاء مریض و قضاء دین و غنا و توانگرى و رفع غم خواندن آن نافع است. بعد از اینکه خوندی می فهمی چرا می گم توسل کن به حضرت زهرا (س)!!! اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ حالم زیاد خوب نیست... دلم گرفته... فقط می خوام یه گریزی بزنم ... می گن هرچه بود بین در و دیوار بود اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
یونس [ یکشنبه 87/6/24 ] [ 7:12 صبح ] [ ]
[ نظر ]
.:: یا ذالجلال و الاکرام ::.
یکى از فواید اجتماعى روزه، تذکّر و یاد کردن حال فقرا و طبقه محروم و توجّه به شرافت نفس و علوّ طبع بى نوایان صابر و شکیبا است. اگر روزه دارِ متمکّن و توانگر فقط در ماه رمضان به صبر و شکیبایى مى پردازد و از خوردن غذاهاى لذیذ و اعمال غریزه ی جنسى خوددارى مى کند، فقیر و محروم صابر و با ایمان، علاوه بر اجراى برنامه ماه رمضان در دوره سال، بر محرومیّت هایى که دارد صبر مى کند و از حدود شرع تجاوز نمى نماید و زبان به شکایت از خدا نمى گشاید و به مال کسى چشم طمع ندوخته و به اغنیاء و ثروتمندان حسد نمى ورزد. پس روزه دار توانگر و فهیم در مى یابد که چه بسا این دسته از فقرا و محرومین مؤمن به واسطه صبر بر محرومیّت ها در قوّت اراده و شرافت طبع و بلندى همّت بر او فضیلت داشته باشند؛ زیرا هر چه کام گیرى هاى نفسانى بیشتر باشد و طبع، معتاد به هواپرستى، و مشغول به التذاذات جسمانى شد، مقاومت در برابر آن دشوارتر، و اراده ضعیف تر و توانایى انسان به تحمّل مشکلات و سختى ها و اقدام به اعمال نیک و بزرگ کمتر مى شود. چنان چه در تاریخ بزرگان دیده شده و به تجربه نیز ثابت گردیده، در خاندانی که با ناز و نعمت فراوان خو گرفته باشند، افراد برجسته، با همّت، شجاع و با اراده کمتر پیدا شده و در خانواده هایى که با اختیار یا بدون اختیار، به ترک لذایذ و بى اعتنایى به امور مادّى و تن پرورى مبادرت شده، نوابغ و مردان باشخصیّت و با اراده، بیشتر ظهور کرده اند البته در هر دو مورد استثنائاتی هم وجود دارد . پس، روزه دار هم به عزّت نفس و شرافت فقراى فاضل آگاه گشته و هم از سختى و رنج آن طبقه محروم اجتماع، خبردار مى شود و به فکر کمک به آن ها مى افتد. در حدیث است که حمزة بن محمّد به حضرت امام حسن عسکرى علیه السّلام نوشت: چرا خداوند روزه را واجب فرموده؟ پاسخ رسید: * لِیَجِدَ الغَنِىُّ مضَضَ الجُوعِ فَیَحنُو عَلَى الفَقِیر . براى این که توانگر درد گرسنگى را بیابد و به فقیر عطوفت نماید. و از حضرت صادق علیه السّلام ـ روایت است که فرمود: اِنَّما فَرَضَ اللهُ الصِّیامَ لِیَستَوِى بِه الغُنِىُّ وَالفَقِیر . خداوند روزه را واجب گردانید تا به وسیله آن غنى و فقیر مساوى گردند.
اللهم عجل لولیک الفرج. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
[ شنبه 87/6/23 ] [ 5:19 عصر ] [ ]
[ نظر ]
|
|
[ و نوشتم بیاد دوست شهیدم غلامرضا زوبونی ] |